Har du en fråga eller vill du komma i kontakt med oss?

Fyll i namn, e-post och telefonnummer nedan så kontaktar vi dig.

    Tack för ditt mail.

    Vi svarar dig så snart vi kan.

    Träning på WE Sigtuna

    På WE vill vi att alla ska känna sig välkomna att träna oavsett vem du är, vad du tränar eller hur du tränar. Därför har vi ett gruppträningsutbud som passar alla åldrar och nivåer. Är du ute efter ett individanpassat träningsupplägg för just dig har vi personliga tränare som kan hjälpa dig att uppnå dina målsättningar. Skulle du råka ut för en skada har vi, förutom personliga tränare, även kiropraktor och massageterapeuter som i samråd med dig kan utforma rehabiliteringsträning.

    Gruppträning

    Med ett varierat utbud av egna och externa konceptuella klasser vågar vi lova att vi erbjuder något för alla. Vi utvärderar kontinuerligt vårt utbud och är lyhörda när det kommer till vad våra medlemmar vill ha.

    WE Cykel 30/45/55

    Ett pass med fokus på kondition och uthållighet till peppande musik. Svettigt och energigivande cykelpass med varierande intensitet och passupplägg.

    WE Muscle Up 45

    Ett styrketräningspass där vi går igenom kroppens alla större muskelgrupper. Vi använder oss av olika redskap som t ex skivstång, hantlar, bräda och gummiband.

    WE HIIT 45

    HIIT (högintensiv intervallträning) är en snabb, enkel, effektiv och stenhård träningsform som förbättrar syreupptagningsförmågan, konditionen och fettförbränningen.

    WE Circle 45/55

    En intervallklass i grupp med olika stationsövningar som utvecklar rörlighet, balans, styrka samt kondition. Ett riktigt svettigt, jobbigt och roligt pass!

    WE Power 45

    Ett pass där kroppen används som den helhet den är. Här varvas styrka och stabilitetsövningar för hela kroppen som toppas med konditionsmoment och avslutas med härliga rörlighetsövningar. Redskap som hantlar, viktplattor, stepbräda samt matta används varierat.

    Tabata 30

    Ett pass som erbjuder allsidig träning med styrka, kondition, balans samt rörlighet. Tuff intervallträning där du arbetar i 20 sekunder och vilar i 10 sekunder.

    WE Strong 45/55

    En intervallklass i grupp med olika stationsövningar. Här utelämnar vi pulshöjningar och fokuserar på styrka och stabilitet. Get Strong!

    Jumping 45

    Jumping är en rolig träningsform som utförs på specialutvecklade studsmattor till medryckande musik. En kombination av snabba och långsamma hopp, variationer av aerobiska steg, dynamiska spurter och inslag av styrkeövningar samt stretch.

    Easyline 45

    Cirkelträning som utförs på maskiner med mellanstationer. Här tränas balans, smidighet och styrka. Inga krångliga inställningar utan ett enkelt och effektivt pass för alla.

    WE Core 30

    Ett pass med fokus på att stabilisera och stärka hela bålen, det vill säga både mage, höfter, säte och rygg.

    Soma Move 45

    En holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Här används kroppen som motstånd och underlaget som redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av olika rörelsemönster där både styrka, kondition, rörlighet, stabilitet samt balans tränas.

    Yoga 55/75

    Yin Yoga
    Yin står för mjukhet, svalka, lugn och den kvinnliga energin.
    Här stannar vi i varje position mellan 1 och 3 minuter. Fokus ligger på att stretcha bindväven genom avslappning.
    Passet avslutas med 5-10 minuter Savasana (avslappning).

    VinyasaYoga
    En fysiskt utmanande klass som präglas av dynamiska och lekfulla serier av positioner som länkas samman med andning. De enskilda positionerna är viktiga och ofta får teknik, placering och styrka fokus på klassen. Även övergången från en position till nästa anses viktiga.

    Power Yoga
    Vår mest fysiska yogaform. Dynamisk yoga som för samman andning och rörelse.
    Passen balanserar kroppen samtidigt som den bygger rörlighet, smidighet och styrka.
    Träningsformen passar nybörjare som erfarna yogautövare.

    Zumba 50/55

    En het dansklass som karaktäriseras av latinamerikanska rytmer och rörelseglädje. Enkel och rolig koreografi som gör att passet passar alla.

    WE Dance 55

    En rolig och energifylld dansklass. Kondition och koordinationsträning där danssteg sätts ihop till en härlig koreografi. Come and have fun!

    Pilates 45

    Pilates är en funktionell träningsform där fokus ligger på styrka, rörlighet, balans och ett inre lugn.

    Seniorklasser 45/55

    Senior Easyline – Ett cirkelpass som utförs på maskiner med mellanstationer vilka tränar balans, smidighet och styrka. Ett lite mjukare pass till härlig musik med lägre volym. Inga krångliga inställningar utan ett enkelt och effektivt pass för alla.

    Senior Styrkegympa – Här blandar man pulshöjande steg med styrke- samt rörlighetsövningar. Ett roligt och energigvande seniorpass.

    Senior Circle – Ett cirkelpass där övningarna är anpassade för seniorer. Fokus ligger på både styrka, kondition, stabilitet och balans.

    Senior Circle Gym – Ett cirkelpass i gymmet där övningarna är anpassade för seniorer. Fokus ligger på både styrka, kondition, stabilitet och balans.

    Senior Yoga – En yogaklass med mycket inspiration från Hathayoga, den mest kända formen av yoga. Mjuka fysiska rörelser kombineras med andningsövningar, övningar för balans samt stretch för att uppnå ett hållbart fysiskt och psykiskt välbefinnande och inre balans.

    Rehabträning

    Om du råkar ut för en skada som gör att din träning behöver anpassas har vi både personliga tränare, kiropraktor, massageterapeuter och annan kunnig personal som tillsammans med dig ser över din situation och därefter ger råd kring hur du kan träna för optimal rehabilitering och återgång. Läs  mer under rubrikerna personliga tränare och behandlingar.

    Styrketräning

    Styrketräning är ett brett begrepp av träning som du kan genomföra både enskilt och i grupp. Vi hjälper dig gärna att lägga upp individanpassad träning för just dig. I vårt välutrustade gym har du tillgång till såväl maskiner som fria vikter, kettlebells och skivstänger. Föredrar du styrketräning i grupp har vi gruppträningspass som är uppbyggda för att stärka dig såväl fysiskt som mentalt.